4 روش بهبود علت سردرد

بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما

4 روش بهبود علت سردرد

بازدید: 80195

 

در موارد بسیار نادر، درد ضرباندار در سر کودک ممکن است نشانهای از تومور مغزی یا مننژیت باشد، اما در نظر داشته باشید که هر دوی این بیماریها علاوه بر سردرد علائم دیگری نیز ایجاد میکند، پس فقط داشتن سردرد برای وجود این موارد کافی نیست. علاوه بر این، مننژها، اعصاب جمجمهای و ریشههای عصبی و همچنین عضلات روی سر میتوانند مسئول سردرد باشند، برای مثال به دلیل فشار مکانیکی ناشی از هدبند یا عینک شنا. سردرد یکی از عارضههای شایع در میان افراد است که کودکان هم میتوانند از آن بهترین چشم پزشک در تهران شکایت داشته باشند. همچنین ممکن است برخی آزمایشهای خون را انجام دهد و اگر بخواهد از عدم وجود علل زمینهای اطمینان حاصل کند، میتواند امآرآی یا سیتیاسکن را تجویز کند که به او تصویری واضحتر از آنچه در جریان است ارائه میدهد. با این حال، اگر فرزندتان از سردرد رنج میبرد، به ویژه اگر به نظر میرسد که شدت سردردها در حال افزایش است، اگر سردردها او را از خواب بیدار میکند یا اگر در اوایل صبح رخ میدهند، با پزشک کودک خود صحبت کنید تا از نبود این مشکل اطمینان حاصل کنید. و با افزایش خطر مرگ همراه نیست.

در این مطلب میتوانید با انواع سردرد در کودکان، علل و راههای درمان آن در کودکان آشنا شوید. ضربان که میتواند در یک طرف یا هر دو طرف سر احساس شود. سردردهای میگرنی همراه با حالات تهوع و استفراغ بروز می کنند که گاهی شدت این دردها بیمار را برای رسیدن به آرامش مجبور به انجام هر کاری می کند . در این بیماری، فرد به دلیل درد شدید میگرن دچار شکم آشوبی و درد معده می شود. سردردهای کودکان معمولاً با داروهای ضد درد (OTC) و عادات سالم مانند برنامه منظم برای خواب و غذا درمان میشود. برخی داروهای خاص که در فواصل منظم مصرف میشوند، مانند داروهای ضدافسردگی یا داروهای ضدتشنج، ممکن است از شدت و تعداد دفعات سردرد کم کند. البته بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که در وهلهٔ اول سعی کنید از وقوع آنها جلوگیری کنید. پیاده روی روزانه یا تمرین هوازی را امتحان کنید.

سپس روزانه مقداری از آن را مانند چای آماده کرده و میل نمایید. کفایت میکند. یک لیوان آب لیموی نو را گرفته و دو قاشق نمک هیمالیا به آن بیفزایید و محلول را در یک ظرف حاوی ۲۰۰ میلی لیتر آب گذاشته و در طی روز میل نمایید. شما میتوانید دو حبه سیر را جوشانده و به ترکیب آبلیمو و عسل اضافه و میل کنید. علاوه بر این، ترکیب نمک و آبلیمو بسیار موثر است. به علاوه سردرد غالباً ارثی است، بنابراین اگر والدین دچار سردرد باشند، احتمالاً فرزندانشان نیز از این ناراحتی رنج خواهند برد. سردردهای میگرنی معمولاً ارثی است و نخستین بار معمولاً در سنین 5 تا 8 سالگی بروز مییابد، هرچند احتمال بروز آن در هر سنی وجود دارد. میگرن: این سردردها معمولاً زمینهٔ ارثی دارد و در کودکان بیشتر بین پنج تا هشت سالگی ظاهر میشود، هرچند در هر سنی میتواند بروز کند. بهتر است بیشتر استراحت کنید و خوب بخوابید.

روشهای تمدد اعصاب را به کودک یاد بدهید: برای سردردهای تنشی میتوانید آموزش روشهای تمدد اعصاب مانند تمرینات تنفس عمیق به کودک را امتحان کنید. سردردها میتواند بدون وجود مشکلی خاص ناشی از یک بیماری در کودک یا به دلیل وجود یک بیماری باشد. علائم اغلب ناشی از استرس، نگرانی یا افسردگی هستند، اما ممکن است به وضعیت بد قرارگیری بدن یا همان پاسچر نیز مرتبط باشد. واقعیت این است که زنان اغلب در دوران بارداری حساستر هستند. مهم این است که بتوانیم تشخیص دهیم که چه زمانی سر درد فقط یک درد گذرا و موقتی است و چه زمانی عارضهای جدیتر است و نیاز به توجه و درمان تخصصی دارد. ببینید چه چیزی او را ناراحت میکند و سعی کنید ذهنش را تسکین دهید. اگر متوجه شدید که فرزندتان هر کدام از این علائم را دارد یا اگر دچار تغییر در بینایی، ضعف یا تشنج نیز میشود، حتماً با پزشک کودکتان صحبت کنید. با اجازهٔ پزشک به کودک مسکن بدهید: هنگامی که سردرد شروع میشود، میتوانید با اجازهٔ پزشک به کودک خود یک قرص مسکن مانند ایبوپروفن یا استامینوفن بدهید. پزشک میتواند به شما کمک کند تا بسته به علت و نوع سردرد یک کودک خردسال، در مورد نحوهٔ درمان آنها تصمیمگیری شود.

بیمار دچار سردرد تنشی درد را شبیه به نواری توصیف میکند که محکم دور سر بسته شده است و فشار شدیدی را روی سر حس میکند. داروهای مسکن: این مسکنها که بدون نسخه نیز به فروش میرسد، سردرد را متوقف میکند. داروهای متوقف کننده درد: این داروها بر گیرندههای خاصی در رگهای خونی سر اثر میگذارد و سردرد شروع شده را متوقف میکند. اگرچه عوامل متنوعی در بروز این نوع سردرد مؤثر است، اما هنوز دلیل موثق و مطمئنی برای پدید آوردن این بیماری پیدا نشده است. این بیماری در افراد مسن ، بیشتر افراد بالای ۶۰ سال شایعتر است. طبق تحقیقاتی که در انگلیس انجام شده است، افرادی که میزان نمک بیشتری در طول روز مصرف می کنند، بیشتر دچار سردرد بعد از غذا خوردن می شوند. داشتن برنامهٔ زمانی منظم برای غذا خوردن و خوابیدن میتواند کمککننده باشد. مننژیت میتواند باعث بروز تب بالا، استفراغ مکرر، از دست دادن اشتها، گیجی، خوابآلودگی، حساسیت به نور و گاهی اوقات راش پوستی یا خشکی شدید گردن شود. اگر کودک شما میگرن دارد ممکن است تغییرات خلقی، رنگپریدگی پوست، خستگی، سرگیجه، تاری دید، ویار غذایی یا از دست دادن اشتها، حالت تهوع و استفراغ، اسهال یا تب داشته باشد.

شما باید از موادی که باعث القای سردرد می شوند، مانند MSG (مونوسدیم گلوتامات)، کافئین بیشازحد، الکل، فنیلاتیلامین موجود در شکلات و پنیر، تیرامین موجود در آجیل و گوشتهای تخمیرشده (فراوریشده) و سویا و آسپارتام موجود در بسیاری از مواد غذایی شیرینشدهی مصنوعی اجتناب کنید. کمبود مواد مغذی ممکن است ناشی از کیفیت رژیم غذایی فرد، مشکلات سوء جذب یا سایر شرایط پزشکی باشد. وجود درد در سر میتواند ناشی از بیماریهای رایج مانند سرماخوردگی، درد دندان، عفونت سینوسها، چشمها، عفونت گوش یا گلو باشد. همچنین متخصص اطفال شما را در خصوص مراقبتها و درمانهای خانگی راهنمایی میکند تا بهتر بتوانید درد فرزندتان را تسکین دهید. درحالیکه از دیرباز تلاشهای زیادی برای درمان میگرن صورت گرفتهاست، ولی در سال ۱۸۶۸ بود که استفاده از مادهای که در نهایت مؤثر واقع شد، آغاز گردید. آلرژی می تواند یک واکنش زنجیره ای ایجاد کند که به میگرن مربوط است. استفاده از سنگ نمک برای موها می تواند به پاک شدن آلودگی ها کمک کند و در عین حال روغن های طبیعی پوست شما را نیز از بین نمی برد. در کنار آن ، بوییدن آن هم برای درمان سردرد مفید است. سردرد بچهها با توجه به علت آن درمان میشود.

شایعترین علت سردرد در کودکان ابتلا به عفونتهایی نظیر سینوزیت، عفونت گوش و گلو است. اگر فرزندتان گهگاه سردرد خفیفی دارد اما بهطورکلی خوب به نظر میرسد، احتمالاً جایی برای نگرانی در مورد آن وجود ندارد. اگرچه اینها لزوماً علامت وجود یک مشکل جدی نیست، اما نشان میدهد کودک شما نیاز به درمان مشخصتری دارد. یک بررسی نشان میدهد که ماساژ تایلندی کف پا به افراد آسیب عصب دیابتی کمک میکند که تعادل، محدوده حرکتی در پاها و حس پا را بهبود ببخشند. یکی از این دلایل قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آفتاب است که میتواند باعث ایجاد اختلال تالاموس مغز شما شود و سیگنال درد را برای بدن ارسال کند. درباره روش کنترل درد از متخصص اطفال راهنمایی بخواهید. هیچگاه به کودکان یا نوجوانان آسپرین ندهید، مگر آن که متخصص اطفال آن را تجویز کرده باشد. به علت خطر سندرم ری که یک بیماری نادر اما تهدیدکنندهٔ جان بچههاست، افراد زیر ۱۶ سال نباید آسپرین مصرف کنند، مگر اینکه پزشک آن را توصیه کند. روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا۳ است که به طور گستردهای به خاطر خواص ضد التهابیاش شهرت دارد.

آیا سینوزیت درمان دارد؟ آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ برخی از سردرهای خفیف روزانه به علت کم آبی بدن رخ میدهند بنابراین نوشیدن روزانه حداقل 8 لیوان آب در جلوگیری و درمان این سردردها موثر است. حتی نوشیدن آب هم به اضطراب کمک نمیکند. فرزندتان را تشویق کنید که به اندازهٔ کافی بخوابد: این به کاهش استرس کمک خواهد کرد و مطمئن شوید که او مقدار زیادی آب و سایر نوشیدنیهای بدون کافئین مینوشد تا حتی از کمآبی جزئی بدن هم پیشگیری شود. عوامل استرسزا را مدیریت کنید: اگر کودکتان از سردردهای میگرنی یا تنشی رنج میبرد، هر کاری که میتوانید برای کاهش استرس او انجام دهید. او معاینهٔ کاملی از فرزندتان انجام خواهد داد و فشار خون و سایر علائم حیاتی کودک را اندازه میگیرد. علائم غالباً پیآمد استرس، اضطراب یا افسردگی است، البته گاهی نیز از وضعیتی نامناسب سرچشمه میگیرد. علاوه بر آن می دانید یکی از علائم اصلی بیماری کرونا که درحال حاضر همه گیر شده است، داشتن سردردهای شدید می باشد که در بخش زیر شما را با این راهکار های درمانی آشنا می کنیم.



می پسندم نمی پسندم

این مطلب در تاریخ: دو شنبه 23 مرداد 1402 ساعت: 16:30 منتشر شده است
نظرات()

مطالب مرتبط

نظرات


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

نام کاربری
رمز عبور

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

تبلیغات

متن

چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

پشتيباني آنلاين

پشتيباني آنلاين

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 52
کل نظرات کل نظرات : 5
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 27
بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 3
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
آي پي امروز آي پي امروز : 9
آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 950
بازدید ماه بازدید ماه : 11167
بازدید سال بازدید سال : 55512
بازدید کلی بازدید کلی : 262135

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 3.14.83.223
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز :

درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سیستم 24 و آدرس system24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود