مراسم رونمایی از فرآورده ها و دانش فنی محصولات زیست فناوری

بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما

مراسم رونمایی از فرآورده ها و دانش فنی محصولات زیست فناوری

بازدید: 2579

طبق یکی از بندهای برخی مطالب کلی منتشر شده برنامه همکاری های جامع 25 ساله ایران و چین، زمینه های مشترک همکاری توسعه، سرمایه گذاری و انتقال دانش فنی در حوزه داروسازی مطرح گردیده است. ایران در صنعت دارو رتبه ۲۰ جهانی و ۴ آسیا را به خود اختصاص داده است. به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایران در صنعت دارو رتبه 20 جهانی و 4 آسیا را به خود اختصاص داده است. اخبار اجتماعی - به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ ایران در صنعت دارو رتبه 20 جهانی و 4 آسیا را به خود اختصاص داده است. به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا شانهساز در هجدهمین همایش سالیانه انجمن داروسازان ایران ضمن تبریک پزشک و داروساز، گفت: پیشکسوتان عرصه داروسازی امروز جایگاه داروسازی را به نقطهای رساندهاند که به یک نقطه قوت بدل شده است. پس از آن، همه داروهای مشابه در اولویت ۲ قرار گرفتند مگر آنکه خلافش اعلام شود ولی با پیگیری دکتر شانهساز و خود من، روش اولویتبندی برعکس شده و مبنا ۱ بودن است مگر آنکه سازمان غذا و دارو آن را اولویت ۲ اعلام کند. واردات مواد اولیه دارویی نیز در دسته واردات کالا قرار می گیرد که می توان با استفاده از یک واردات اصولی آن را انجام داد.

با این حال، برخی داروهای گیاهی و طبیعی وجود دارند که میتوانند به اندازه داروهای شیمیایی برای تسکین درد موثر بوده و در عین حال، عوارض جانبی نیز برای بیمار نداشته باشند. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، اصولا بیماریهای واگیردار با دامنه شیوع بالا در طول تاریخ همیشه موجب تغییرات جدی و اختراع و نوآوری در حوزه علوم بهداشتی و پزشکی و نیز مدیریت اجتماعی بشریت شده اند و قطعا بیماری کرونا هم از این قاعده کلی مستثنی نیست و جامعه بشری شاهد تحولاتی در روشهای درمانی و شیوه های مدیریتی و سبک زندگی فردی و اجتماعی خواهد بود. طرح های پژوهشی گروه دارویی آوه سینا شامل روشهای تولید مواد موثره دارویی، داروهای خوراکی و تزریقی، داروهای بیولوژیکی و سنتز استانداردهای ثانویه این محصولات است. نجفی عرب، گاهی ارز تخصیص یافته به واردات دارو چندان در دسترس نیست و کارایی لازم برای واردات کالای مورد نظر را ندارد به عنوان مثال تخصیص ارز ریال عمان به واردات مواد اولیه تولید دارو کارایی لازم برای واردات را ندارد، به این دلیل که عمده واردات مواد اولیه دارویی ما از دو کشور هند و چین انجام می شود. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس حمیدرضا علیپور امروز در بیست و چهارمین مراسم روز ملی صادرات که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: شرکت تماد به عنوان یکی از شرکتهای دانشمحور در حوزه مواد موثر دارویی با دو دهه سابقه صادراتی به 45 کشور مواد اولیه صادر میکند و از افتخارات ما صادرات مواد موثره دارویی به دو کشور هند و چین است که این دو کشور خود از بزرگترین صادرکنندگان مواد موثر دارویی در جهان به شمار می روند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، سورنا ستاری روز سه شنبه در مراسم رونمایی از فرآورده ها و دانش فنی محصولات زیست فناوری دو شتابدهنده دانش بنیان در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: در حال حاضر بیش از یک میلیارد دلار واردات مواد اولیه دارویی در کشور داریم که بسیاری از آنها در داخل قابل ساخت است. با توجه به اینکه بسیاری از شرکت ها مواد اولیه را به صنعت بیو دارو ارائه می دهند، گشودن بخشی از تامین کنندگان کاملاً شایسته برای یافتن یک راه حل منفی خواهد بود. سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، در راستای این بند از سند همکاری و با توجه به توانایی کشور چین در توانایی فنی و تکنولوژیکی تولید اینترمدیت و مواد اولیه دارویی در سطح جهان، در نظر دارد رویدادهای تخصصی مشترک را به صورت مدون برگزار کند. همچنین گروه مواد دارویی، با ورود ۶۶میلیارد تومانی پول حقیقی، بیشتر از هر صنعت دیگری مورد توجه اشخاص حقیقی قرار گرفت. رییس سازمان غذا و دارو همچنین بر پایبندی صنایع دارویی به اخذ استاندارد GMP تاکید کرد و گفت: از نظر ما بحث الزام استاندارد GMP برای ماده اولیه تولید داخل و محصولات ساخته شده یکسان است. 

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد عبدهزاده، در نشست خبری نمایشگاه ایران فارما، گفت: ذخایر مواد اولیه دارویی کشور به حداقل رسیده و شرایط واردات مواد اولیه از چین هم چندان مناسب نیست. دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با تاکید بر اینکه این مواد در حال مطالعه هستند که اگر این بیماری بلندمدت باشد مورد استفاده قرار بگیرند، گفت: تحقیق و توسعه به معنای تولید نیست و کماکان این مطالعات وجود دارد و تولید آن به این پیک بیماری نمی رسد. آفتابنیوز : اصغر نجاری دبیر اجرایی خانه کار گر استان زنجان با اعلام این خبر ، گفت: متاسفانه با خبر شدیم یکی از 9 کارگر حادثه حریق شرکت داواخگر شهرک صنعتی شراق زنجان بر اثر شدت سوختگی فوت شده است. دبیر علمی کمیته مبارزه با کرونا با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت کمیته ای در انستیتوپاستور را مرجع تایید کیتها قرار داده است، ادامه داد: اگر این کمیته کیتها را تایید کند شرکتها میتوانند مجوز فروش را از اداره کل تجهیزات پزشکی دریافت و به آزمایشگاههای مرجع مورد تایید واگذار کنند. وی ضمن بیان اینکه این کارخانه در زمینی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع احداثشده است، افزود: با بهرهبرداری از این کارخانه دارویی برای ۳۵۰ نفر شغل ایجاد میشود. او اظهار امیدواری کرد: با بهره برداری مراحل دیگر این کارخانه، ۷۰ نفر دیگر هم مشغول بکار شوند.



می پسندم نمی پسندم

این مطلب در تاریخ: پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400 ساعت: 11:0 منتشر شده است
نظرات()

مطالب مرتبط

نظرات


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

نام کاربری
رمز عبور

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

تبلیغات

متن

چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

پشتيباني آنلاين

پشتيباني آنلاين

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 52
کل نظرات کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 4
بازدید دیروز بازدید دیروز : 2
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
آي پي امروز آي پي امروز : 1
آي پي ديروز آي پي ديروز : 1
بازدید هفته بازدید هفته : 6
بازدید ماه بازدید ماه : 11247
بازدید سال بازدید سال : 55592
بازدید کلی بازدید کلی : 262215

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 3.16.29.209
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز :

درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سیستم 24 و آدرس system24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود