کابل کشي شبکه

بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما

کابل کشي شبکه

بازدید: 22


کابل شبکه چیست؟ چند نوع کابل شبکه داریم؟ کابل نقطه به نقطه چیست؟ کابل شبکه ساختاریافته (شبکه غیرفعال) چیست و چه کاربردی دارد؟ هزینه کابل شبکه (هزینه شبکه غیرفعال) چقدر است؟ چگونه هزینه کابل را کاهش دهیم؟ مقدمه ای بر انواع دستگاه های کابل شبکه، مزایای کابل شبکه استاندارد و پاسخ به تمام سوالاتی که قبلا در این مقاله در مورد هنر توسعه و ارتباطات شایگان ذکر شد را بخوانید.

کابل کشی شبکه چیست؟

اتصال کابلی روشی برای استفاده از کابل های شبکه بین کاربران و دستگاه های الکترونیکی است. از آنجایی که انواع مختلفی از کابل های شبکه وجود دارد. برای نصب هر نوع کابلی باید استانداردها و مقررات خاصی رعایت شود. به طور کلی بخش زیادی از سرعت اتصال و سلامت شبکه به نوع کابل کشی بستگی دارد. به همین دلیل کابل کشی باید توسط افراد متخصص و ماهر انجام شود تا قوانین و استانداردها را رعایت کرده و کابل کشی را با نوع دلخواه شما بسازند.

کابل شبکه چیست؟

کابل های شبکه تجهیزات شبکه ای هستند که برای اتصال یک دستگاه شبکه به سایر دستگاه های شبکه یا برای اتصال دو یا چند سیستم به چاپگرها، اسکنرها و غیره استفاده می شوند. بسته به لایه فیزیکی، توپولوژی و اندازه شبکه، انواع مختلفی از کابل های شبکه مانند کابل کواکسیال، کابل نوری و جفت پیچ خورده استفاده می شود. دستگاه ها را می توان با چند متر (به عنوان مثال از طریق اترنت) یا یک فاصله تقریبا نامحدود (به عنوان مثال از طریق اتصال به اینترنت) از هم جدا کرد.

چندین فناوری برای اتصال به شبکه استفاده می شود. به عنوان مثال، کابل های پچ برای مسافت های کوتاه در ادارات و جعبه های کابل و کابل های جفت تابیده یا کابل های کواکسیال برای اتصالات الکتریکی در ساختمان ها استفاده می شود. کابل های فیبر نوری برای مسافت های طولانی و برای کاربردهایی که به پهنای باند بالا یا ایزوله الکتریکی نیاز دارند استفاده می شود. بسیاری از تاسیسات از روش های کابل کشی ساخت یافته برای بهبود قابلیت اطمینان و نگهداری استفاده می کنند. در برخی از کاربردهای خانگی و صنعتی از کابل های برق به عنوان کابل شبکه استفاده می شود.

ارائه انواع کابل شبکه

گفته شده است که فقط از یک نوع کابل برای کابل کشی شبکه اینترنت استفاده نمی شود. انواع کابل های شبکه به شرح زیر است:

1- زوج کابل در کنار هم می درخشند

کابل رشته ای نوعی کابل است که در آن جفت سیم به یکدیگر متصل می شوند تا تداخل الکترومغناطیسی (EMI) را از جفت کابل های دیگر و منابع خارجی حذف کنند. از این نوع کابل برای شبکه های خانگی و تجاری استفاده می شود. کابل جفت در کابل کشی ساخت یافته استفاده می شود.

کابل متقاطع اترنت نوعی کابل اترنت جفت پیچ خورده است که برای اتصال مستقیم دستگاه های کامپیوتری به یکدیگر استفاده می شود. اتصال این کابل ها معمولا یک سوئیچ شبکه است، از طریق یک هاب اترنت یا روتر کار می کند (مثلاً اتصال دو سیستم مستقیماً از طریق یک آداپتور شبکه). اکثر دستگاه های اترنت فعلی از Auto MDI-X پشتیبانی می کنند. بنابراین فرقی نمی کند که از کابل های متقاطع یا مستقیم استفاده کنید.

2- کابل فیبر نوری

کابل فیبر نوری از یک پایه شیشه ای مرکزی تشکیل شده است که توسط چندین لایه از مواد عایق احاطه شده است. انتقال فیبر نوری گرانتر از مس است اما پهنای باند بالاتری را ارائه می دهد و می تواند مسافت های طولانی تری را پوشش دهد. دو نوع اصلی از کابل های فیبر نوری وجود دارد. فیبر چند حالته کوتاه برد و فیبر تک حالته برد بلند.

3- کابل کواکسیال

یک کابل کواکسیال یک هادی مرکزی دارد که توسط یک غلاف رسانا احاطه شده است. کابل های کواکسیال یک خط انتقال را تشکیل می دهند و موج الکترومغناطیسی در خط به طور کامل از طریق دی الکتریک کابل بین هادی ها هدایت می شود. بنابراین می توان از کابل های کواکسیال بدون عواقب منفی (طبق مقررات) استفاده کرد. اترنت اولیه، 10BASE5 و 10BASE2، از سیگنال‌دهی باند پایه روی کابل‌های کواکسیال استفاده می‌کردند. در قرن بیستم، سیستم L-carrier از کابل کواکسیال برای ارتباطات از راه دور استفاده می کرد.

کابل های کواکسیال معمولا برای تلویزیون و سایر سیگنال های باند پهن استفاده می شود. اگرچه کابل‌های کواکسیال در اکثر خانه‌ها برای حمل سیگنال‌های تلویزیونی نصب می‌شوند، فناوری‌های جدید (مانند استاندارد ITU-T G.hn) همچنین امکان استفاده از کابل کواکسیال خانگی را برای برنامه‌های شبکه خانگی پرسرعت (Ethernet over Coax) می‌دهد.

4- کابل کابل

کابل پچ یک شبکه یا کابل فیبر نوری است که برای اتصال یک دستگاه الکترونیکی به دستگاه دیگر در زیرساخت ساختمان برای مسیریابی سیگنال استفاده می شود. دستگاه های مختلف (مانند سوئیچ متصل به سیستم یا سوئیچ متصل به روتر) توسط کابل های پچ به هم متصل می شوند. وصله فیبر نوری یا کابل های شبکه اغلب از رنگ های مختلف ساخته می شوند، بنابراین شناسایی آنها آسان است. اکثر آنها نسبتا کوتاه هستند و طول آنها از چند متر تجاوز نمی کند. برخلاف کابل های داخلی، پچ کابل ها انعطاف پذیرتر هستند.

5- کابل برق

اگرچه کابل های برق متناوب برای کاربردهای شبکه در نظر گرفته نشده اند. اما ارتباطات خط برق (PLC) به این سیم ها اجازه می دهد تا برای اتصال سیستم های خانگی، لوازم جانبی یا سایر محصولات مصرفی تحت شبکه استفاده شوند. خانواده پروتکل HomePlug یک فناوری اولیه PLC بود. در دسامبر 2008، ITU-T توصیه G.hn/G.9960 را به عنوان اولین استاندارد جهانی برای ارتباطات پرسرعت خط برق تصویب کرد. G.hn روش‌های ارتباطی را روی کابل‌های Cat3 موجود با استفاده از کابل کواکسیال که توسط تلفن و تلویزیون کابلی در خانه استفاده می‌شود، توصیف می‌کند.



می پسندم نمی پسندم

این مطلب در تاریخ: دو شنبه 9 مهر 1403 ساعت: 18:14 منتشر شده است
نظرات()

مطالب مرتبط

نظرات


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

نام کاربری
رمز عبور

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

تبلیغات

متن

چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

پشتيباني آنلاين

پشتيباني آنلاين

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 66
کل نظرات کل نظرات : 2
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 232
بازدید دیروز بازدید دیروز : 226
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 23
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 23
آي پي امروز آي پي امروز : 77
آي پي ديروز آي پي ديروز : 75
بازدید هفته بازدید هفته : 781
بازدید ماه بازدید ماه : 4018
بازدید سال بازدید سال : 27678
بازدید کلی بازدید کلی : 27678

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 52.15.215.150
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز :

درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سیستم 24 و آدرس system24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود